1393-09-15 13:13
2278
1
6857
طالع‎زاری خبر داد:

نخستین سامانه اندرویدی «سردار شهید، همراه» در گلستان راه‎اندازی شد

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از راه‌اندازی نخستین سامانه اندرویدی ویژه سرداران شهید این استان خبر داد.

 به گزارش گلستان ما ، محمدعلی طالع‎زاری بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: نرم‎افزار اندرویدی «سردار شهید، همراه» گنجینه‎ای از اطلاعات، عکس، زندگینامه و دلنوشته سرداران شهید استان گلستان را در خود جای داده است که این نرم‎افزار از طریق گوشی‎های همراه با قابلیت اندروید قابل دریافت خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تکنولوژی در زندگی انسان تصریح کرد: پیشرفت فناوری با زندگی مردم عجین شده که باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد و مباحث فرهنگی را به منازل مردم از طریق تلفن‎های همراه، کامپیوتر و فضای مجازی سوق داد که در این راستا نخستین نرم‎افزار اطلاعات سرداران شهید گلستان ویژه گوشی‎های همراه اندروید طراحی شد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: نرم‎افزار مذکور از طریق روشن بودن بولوتوث در قالب یک فایل بر روی گوشی همراه نصب می‎شود و پس از آن قابل بهره‎برداری خواهد بود.

نرم‎افزار «سردار شهید، همراه» به عنوان یک بانک اطلاعاتی است

طالع‎زاری از نرم‎افزار «سردار شهید، همراه» به عنوان یک بانک اطلاعاتی نام برد و افزود: این بانک اطلاعاتی شامل دست‎نوشته، وصیت‎نامه، عکس و زندگینامه شهدا است.

وی بیان کرد: دستگاه دیتا سنتر که وظیفه ارسال اطلاعات بر روی گوشی همراه را دارد در حال حاضر در روزهای پنج‎شنبه «در صورت مساعد بودن هوا» در گلزار شهدا نصب می‎شود و علاقه‌مندان می‎توانند اطلاعات مورد نیاز را از طریق این دستگاه دریافت کنند.

طالع‎زاری؛ تفأل به وصیت‎نامه شهدای گلستان را از قابلیت‎های این نرم‎افزار بیان کرد و گفت: این نرم‎افزار به گونه‎ای طراحی شده است که می‎توان قسمتی از وصیت‎نامه شهدا را بر روی گوشی نصب کرد.

وی اظهار کرد: این نرم‎افزار شامل اطلاعات، آمار و ارقام جامع ایثارگری، شرح وظایف معاونت پژوهش و اطلاعات کلی در خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان اهداف طراحی نرم‎افزار اندروید و سایت‎های اینترنتی شهدا را حضور در شبکه‎های اجتماعی، تولید محتوای ایثار و شهادت در فضای مجازی و ده‎ها عنوان مشابه دیگر برشمرد و گفت: به دلیل استفاده از ظرفیت‎های موجود و توجه به قشر جوان این برنامه‎ها در دستور کار قرار گرفته است.

طالع‎زاری استفاده از تکنولوژی را یک فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: این دستگاه قابلیت استفاده در نمایشگاه‎ها، مراسم‌ها و یادواره‎ها را دارد.

وی از خیرین خواست با حمایت از این اقدام نسبت به توسعه نرم‎افزار ویژه اطلاعات شهدای روستایی و منطقه‎ای در گلستان بر روی گوشی‎های همراه مبادرت کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز از این افراد حمایت لازم را خواهد کرد.

طالع‎زاری بیان کرد: با موافقت شهرداری و برآورد اعتبار ریالی از این اقدام فرهنگی می‎توان یک دیتا سنتر قویتر به شعاع یک کیلومتر بر روی بام ساختمان مرکزی شهرداری گرگان قرار دارد تا مردم از اثرات و برکات این کار فرهنگی بهره‎مند شوند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گلستان بلاگ

سلامباتشکر. این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شدhttp://golestanblog.ir/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%8C-%D9%87/

0
0
پاسخ
1393-09-15 17:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.